Atrakcyjnie zaprojektowane logo to wizytówka przedsiębiorstwa. Spełnia zarówno rolę znaku towarowego jak i buduje pozycję i prestiż firmy w środowisku biznesowym, dlatego przystępując do projektowania znaku graficznego musimy pamiętać o tym, że podstawową zasadą dobrego konspektu jest przede wszystkim połączenie walorów estetycznych z użytecznością.

Zasada Pareto – narzędzia analizy a projektowanie graficzne

projektowanie logo poznańMerchandising marketing, czyli dział reklamy ściśle związany z projektowaniem graficznym, a w szczególności przygotowywaniem logo również cechuje się zespołem tzw. „złotych reguł”, które umożliwiają realizację intrygujących projektów, które bez wątpienia zapadną w pamięć potencjalnym klientom. W tożsamy sposób jak w przypadku przygotowywania wysokowydajnej struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa czy przygotowywania strategii reklamy również w projektowaniu graficznym wykorzystuje się nowoczesne narzędzia analityczne, pozwalające na przygotowanie wstępnego rozwiązania, dostosowanego zarówno do grona odbiorców, jak również w jasny sposób definiującego specyfikację prowadzonej działalności. Jedną z popularniejszych jest np. zasada Pareto, określana również uniwersalnym podziałem wyrażanym proporcją 80/20, co oznacza, że średnio około 20% treści reklamowych stanowi najskuteczniejszy komponent strategii marketingowej, dlatego przygotowując projekt znaku towarowego w pierwszej kolejności postarajmy się wybadać, które treści najskuteczniej trafiają do naszych potencjalnych klientów. Jeżeli chodzi o projektowanie logo Poznań cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców z uwagi na wysokie wyniki sprzedaży dzięki przygotowywaniu profesjonalnych projektów kampanii marketingowych przy współpracy z gronem świetnych specjalistów. Poza zapleczem analitycznym do podstawowych zasad projektowania graficznego należą także kwestie wizualne. Dobrze przygotowane logo cechuje się przede wszystkim przejrzystością, dlatego podczas konsultacji z projektantem postawmy przede wszystkim na konkretny wybór palety kolorów oraz czcionek, dzięki czemu zastosowana typografia pozwoli nam na przyciągnięcie uwagi odbiorcy oraz umożliwi podkreślenie znaczenia warstwy tekstowej.

Żelazną kwestią oraz determinantą sukcesu projektowego jest zawsze stworzenie tzw. profilu klienta, a więc określenie dla kogo projektujemy, ponieważ pozwoli to na kompleksowe przystosowanie szczegółów graficznych do potrzeb odbiorcy. Pamiętajmy, że przygotowane przez nas logo to wizytówka przedsiębiorstwa, dlatego zadbajmy o dobre pierwsze wrażenie.